Inställningar


Dina kontoinställningar är indelade i fyra områden; Konto, Användare, Utvecklare och Admin. Här hanteras preferenser så som språk, integrationer, betalningsmetod och SMS.


Vi kommer gå igenom:


  1. DKIM och DMARC – för att säkra din leveransbarhet
  2. Ställ in avsändaruppgifter
  3. Ställ in Google Analytics
  4. Aktivera SMS-funktion 
  5. Registrera betalkort


DKIM och DMARC


Här har du en guide för hur du ställer in DKIM och DMARC för er leveransbarhet.


Inställningarna nedan gör du hos din domännamnsleverantör. Skickar ni mailkampanjer/utskick ifrån fler domäner så följa dessa steg för varje domän. 


Om du är osäker på hur du ställer in det hos just din domännamnsleverantör så kontakta dem för vägledning. 


Notera

Från och med 1:a februari 2024 måste dessa inställningar vara på plats för att du ska nå fram med dina kampanjer till Gmail och Yahoo.



Ställ in avsändarinställningar


När du skriver in dina avsändarinställningar, används uppgifterna automatiskt i din footer och avsändarinställningar.


  1. Klick dig in på 'Inställningar'
  2. Här skriver du in Avsändarnamn, Avsändare, Företagsnamn, Telefonnummer, Gata, Postnummer, Ort och Organisationsnummer




Ställ in Google Analytics


Vi har en guide du kan läsa om hur man gör steg för steg här!


Aktivera SMS-funktionen


SMS-funktionen i Rule har näst intill oändliga användningsområden. Med mobila kampanjer kommer du närmare dina kunder och får en oöverträffad öppningsgrad på dina utskick. Fördelen är även att man når kunden innan besöket i butiken eller arenan och meddelandet kan också innehålla en produktupplevelse innan de besöker er fysiskt eller digitalt. 


Kostnad för registreringen är en engångskostnad på 1.400 SEK och aktiveras via vår serviceavdelning. Beskriv ditt ärende till oss på support@rule.se så får du snabbt hjälp att komma igång med SMS-utskick. Att aktivera SMS-funktionen gör Rules support åt er. Mer om SMS hittar ni här.


Registera betalkort


  1. Klicka på 'Pilen'
  2. Sedan på 'Inställningar'


Sedan in på 'Betalning'



Här kan du fylla i dina kortuppgifter.




Du kan även 'Faktura', efter godkännande av Rule!



För dig med befintligt konto i Rule
Notera att du måste ha Super Admin -behörighet för att få tillgång till denna inställning. 


  1. För dig som är ny kund: Att registrera sig som kund genom att ange ett betalkort är ett smidigt sätt att få flexibilitet i sitt Rule-användande. Man kan sömlöst registrera sig som ny kund för att komma igång snabbt. Som kortkund kan man även växla abonnemangsplan och lägga till och ta bort nya användare utefter behov.
  2. För dig som är fakturakund: Möjlighet att registrera ett betalkort gäller givetvis även för fakturakunder förutsatt att ni godkänts via Rule Communication.

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov

Andra sätt att få hjälp

Anmäl dig till vårt nästa webinar

Gratis

Upptäck hemligheterna bakom tillväxt genom engagerande marknadsföring.

Kontakta oss för att boka en Workshop

Upptäck hur du kan öka digital engagemang och tillväxt genom en personlig genomgång av Rule

Hittade du inte det du sökte?

Ingen fara, kontakta vår support om eventuella frågor!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Jag samtycker till att ta emot Rules nyhetsbrev i enlighet med integritetspolicyn.