Kontofrågor - FAQ

I den här artikeln kommer vi går genom vanliga frågor som gäller ditt konto. Om du fortfarande inte känner att du kan svar på din fråga får du självklart kontakta vår support.

Vi kommer att gå genom:

Tips vid eventuella driftstörningar

Om du upplever driftstörningar inne i ditt konto eller att något upplevs misstänkt felaktigt, kan det bero på olika saker:

  • Det kan bero på att du tillfälligt tappat internetuppkopplingen
  • Att du blivit utloggad pga inaktivitet 
  • Din webbläsare har ett plugin-program som påverkar

Testa åtgärderna nedan:

  • Uppdatera webbläsarens fönster
  • Logga ut ur Rule och logga in på nytt
  • Använd webbläsaren Chrome och prova gärna dess inkognitoläge som du hittar under Arkiv>Nytt inkognitofönster 

Kontakta därefter vår serviceavdelning via support@rule.se om problemen återuppstår med en beskrivning tillsammans med skärmdumpar av vad du upplever. 

Hur många användare har vi tillgängliga enligt vårt avtal?

Inne i "Dasboard" kan du klicka på pilen som ligger längst till höger. Då kommer det en dropdown-meny som visar din "Tillgängliga kapacitet"

Hur många mallar ingår enligt vårt avtal?

När du är en ny betalande kund ingår det en skräddarsydd mall. Läs mer om hur du gör en beställning av mall.

Hur många utskick per månad kan vi gör enligt vårt avtal?

Om du är en betalande kund hos Rule så har du obegränsade utskick per månad, som du kan se under "Tillgänglig kapacitet". 

Räknas avregistrerade kunder in i antalet medlemmar?

Som kund betalar man endast för de aktiva medlemmarna man har på sitt konto.

Dvs, så betalar man inte för de medlemmar som är under spärrlistan. 

Behörigheter inne i kontot

Vi på Rule Communication tilldelar Superadministratörsrollen till dig som är behörig att teckna avtal. Sen kan denna "Superadministratör" lägga till fler användare. Detta är användbart om ni är flera inom bolaget som behöver tillgång till kontot och ska skapa upp er kommunikation. Notera att eran superadministratör kan lägga till obegränsat med användare i erat Rule-konto. 

Såhär gör du:

  1. Klicka på "Pil-ikonen"
  2. Sedan in på "Inställningar"

  1. Klicka på "Användare"
  2. Här ser du din nuvarande "Användarlista"
  3. Här lägger du till en "Ny användare"

Notera att vi tar betalt 55kr i månaden för extra användare!

Kan jag ha ett underkonto/flera konton?

Ja, det kan du ha. Genom att använda er av s.k. underkonton så finns det ännu fler användningsområden för er digitala kommunikation. 

  • Du kan t.ex. dela upp varumärken och fördela avsändare så att kommunikationen förblir relevant för era kunder. 
  • Har man exempelvis ett dotterbolag i ett annat land så finns bl.a. möjligheten att fördela upp taggar och filter. 

Ställ in Avsändaruppgifter

Såhär gör du för att ställa in dina "Avsändaruppgifter". Det går att justera manuellt för enskilda utskick men vi rekommenderar att fylla i korrekta avsändaruppgifter i första stadiet för att spara tid i ditt kampanjarbete.

  1. Klicka på "Pil-ikonen"
  2. Sedan klickar du dig in på "Inställningar"

  1. Se till att vara inne på "Konto"
  2. Här fyller du i alla dina uppgifter

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.