Integrera Sift Lab med Rule

Hur fungerar integrationen med Sift Lab?

Ta din digitala marknadsföring till en ny nivå genom att kombinera Sift Labs kraftfulla plattform för segmentering och personalisering med ditt Rule konto. Exportera segment från Sift Lab direkt till Rule som taggar och rikta din marknadsföring. Använd personliga produktrekommendationer direkt i dina epostkampanj eller automationer, vilket betyder personligt innehåll för varje mottagare.

Integrationen är uppdelad i 2 delar:

  1. Exportera segment från Sift Lab till Rule 
  2. Personliga produktrekommendationer

Hur sätter jag upp integrationen?

Exportera segment

  1. Logga in i Rule och gå till sidan utvecklare https://app.rule.io/#/settings/developer
  2. Klicka på "Ny API-nyckel". API-nyckeln är en säkerhetsuppgift, så behandla den varsamt, ungefär som ett lösenord.
  3. Ge gärna din API-nyckel ett namn t.ex. Sift Lab
  4. Klicka på "Kopiera". Nu har du API-nyckeln i din dators urklipp (urklippshanteraren).
  5. Skicka API-nyckeln till er kontaktperson på Sift Lab så läggs den in på rätt sätt. 
  6. Användaridentifieraren som används i Rule måste finnas som användarmetadata i Sift Lab-plattformen. Standardidentifieraren är i Rule. Ge oss information om du använder en anpassad identifierare.

När allt är på plats har du ett nytt exportmål tillgängligt som heter "Rule", när du exporterar ett segment från din plattform. Exporterade segment visas som taggar i Rule där du kan göra riktade utskick till den nyskapade taggen.

Du kommer också att kunna filtrera på avregistreringsstatus från Rule när du skapar segment i din Sift Lab-plattform. Det här är de tillgängliga fälten. De har antingen värdet 1 (utan prenumeration) eller 0 (inte prenumererat).

  • rule_email_campaign_unsub
  • rule_email_transactional_unsub
  • rule_sms_campaign_unsub
  • rule_sms_transactional_unsub

Personliga produktrekommendationer

När allt är på plats kan du skicka personliga e-postmeddelanden som dynamiskt fylls med produktrekommendationer från Sift Lab. Att ha flera mallar för anpassade rekommendationer kan vara ett steg för att ta det ännu längre. Skapa flera profiler med specifika affärsregler och låt Rule skapa en mall för varje. Lägg till kategoriserade block med anpassade rekommendationer i ditt innehåll där du filtrerar rekommendationer om specifik kategoridata.

  1. Se till att din användardata i Rule innehåller användaridentifieraren som används i Sift Lab. Om det inte redan finns, se till att inkludera det i din export till Rule. Rule kommer att använda detta id för att hämta rekommendationer från Sift Lab -plattformen.
  2. Välj vilken produktmetadata som Rule ska ha åtkomst till. Rule använder OG-taggar som finns på webbsidor som produktdata för rekommendationer. Antingen levererar vi OG-taggar från produktsidor på din webbplats eller från din produktmetadata på Sift Lab-plattformen.
  3. Skapa en API profil inne i Sift Lab-plattformen. Detta gör att du kan konfigurera rekommendationerna som används av Rule direkt från plattformen.
  4. Skapa en API-nyckel inne i Sift Lab-plattform med åtkomst till api-profilen som skapades i föregående steg. Detta görs under inställningsmenyn / Konto / API -nycklar.
  5. Kontakta Rule för en anpassad e -postmall som använder personliga rekommendationer och ge dem en länk till profilen med rekommendationer från din plattform i formuläret: exempel: https://myplatform.siftlab.com/token/RULE_API_KEY/api/v1/api-profiles/{ID}/recommendations/user-to-items?User={USERID}&Limit={LIMIT}
Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.