Journey Builder - Kom igång

Journey Builder låter dig kommunicera mer samtidigt som du skickar färre meddelanden. Skicka hyperanpassade meddelanden genom hela kundupplevelsen. Utnyttja kraften i kunddata och djupgående segmentering för att höja din digitala kommunikation. Njut av mer detaljerad analys för att bättre spåra resultat och framgång. Skicka automatiserade meddelanden utan behov av manuell schemaläggning och minska dessutom din arbetsbelastning med vår upprepade kampanj-funktion.

Mer personliga meddelanden över hela kundresan, mindre röra i kundens inkorg, detaljerad analys och minskat manuellt arbete med Rule Journey Builder. Du kan läsa mer om kundresor här

Upprepande kampanjer

Ökad effektivitet

Effektivisera kommunikationen över flera kanaler. Vill du tillhandahålla en veckovis uppdatering av innehåll som samlas in från din webbplats? Utan att behöva skapa innehållet manuellt varje vecka? Vår upprepade kampanjfunktion låter dig automatisera kampanjer som du vill köra om utan att behöva manuellt arbete!

Hyper personalisering

Personalisering på nästa nivå

Kundnivå på nästa nivå. Vår avancerade teknik gör att du kan segmentera baserat på ett obegränsat antal datapunkter. Kombinationen av användbara data och grundlig segmentering öppnar upp för hyperpersonalisering. Leverera spot-on kommunikation under hela kundresan!

Ökad analys 

Granulära resultat och prestanda 

Komplett statistik för dina resor, körfält och specifika innehållssatser. Ökad spårning av resultat och prestanda, vilket ger dig en bättre förståelse för dina marknadsföringsinsatser. Planera och strategisera din digitala kommunikation baserat på omfattande analyser och öka din konvertering!



Hur fungerar det?

Journey Builder är ett nytt sätt för dig att kommunicera med dina kunder på ett personligare och effektivare sätt. För att få en tydlig överblick över ditt innehåll så har vi valt att bryta ut innehållet i mailet i byggstenar. Innehållet i mailet kommer variera för olika mottagare. Om du t.ex. fyller om om 3 dagar och det var 320 dagar sedan du senast handlade en vara samt att det är måndag idag då uppfyller mottagare "Adam" fyra stycken innehålls-moduler. 

Denna teknik kallar vi för hyperpersonalisering och innebär att ge mottagaren vad den vill ha när den vill ha det. 

1. Kunddata kan komma in Rule på flera olika sätt. Det kan vara via en integration eller via import. Läs gärna mer om integrationer under XXXX artikel. Baserat på vilken kunddata vi har kan vi då segmentera, t.ex. skicka en rabattkod 3 dagar innan en medlem fyller år. 

2. Segmentering av kunddata är ett effektivt sätt att öka engagemanget hos mottagaren. I detta exempel använder vi ett filter som sorterar ut alla kunder som har handlat 2 ordrar eller mer. 

Om mottagaren har gjort 2 ordrar och inte handlat på 320 dagar uppfyller den kravet för "Vi saknar dig!" om mottagaren har gjort 2 ordrar och inte handlat på 330 dagar uppfyller den kravet för "15% Rabatt!".

Om mottagaren inte uppfyller något av kraven i "Win Back banan" så kommer den inte få det innehållet. 

3. Personalisering

4. Anpassad schemaläggning Varje "Journey" skickas 1 gång / dygn. Man väljer själv vilken tid det är under "Utskickstid". 

Det finns ingen begränsning på hur många "Journeys" du kan ha. Det kan vara en fördel att ha flera för att få en bättre överblick.

5. Smartare kommunikation Allt detta tillsammans skapar en smartare kommunikation till dina kunder och repetitiva utskick sker nu datadrivet och schemalagt. Mottagarna får innehållet dom vill ha när dom vill ha det, det i sin tur ökar konverteringen.  

I denna artikel går vi genom Journey builders komponenter 

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Behöver du mer hjälp? Kontakta oss Kontakta oss