Integrera WooCommerce med Rule
Om integrationen
WooRule integrerar order- och prenumerationsdata från WooCommerce med Rule Communications-plattformen. Data skickas automatiskt från WooCommerce när en orderhändelse utlöses.
Ytterligare information om detta plugin finns också på WooRule plugin page.
Obs: Denna artikel är avsedd för den senaste WooRule-versionen (v2.0+). För kunskapsbasartikeln baserad på tidigare versioner (v1.x), se denna kunskapsbasartikel.
- Installation
- Händelser som skickas till Rule
- Medlemsfält som skickas till Rule
- Produkter tillbaka i lager
- Klarna Checkout
Installation
- WooRule kan läggas till i din WooCommercebutik genom att antingen söka efter "WooRule" direkt i plugins eller genom att ladda ner det manuellt från pluginsidan ( https://wordpress.org/plugins/woorule/).
- När den är installerad bör en Rule API-nyckel läggas till i WooRule för att länka ditt Rule konto till din WooCommerce -butik.
- Nästa steg är att skapa en API nyckel, det kan du göra genom gröna knappen "Ny API-nyckel" på höger sida:
https://app.rule.io/#/settings/developer - Öppna WooRule och klistra in API-nyckeln i fältet Rule API Key. Klicka på "Spara ändringar" för att spara API -nyckeln.
- När du är klar med dina inställningar, gör ett testanrop till Rule för alla dina flöden, då kommer du kunna se i ditt konto i Rule vilken data du får in och till vilken tagg.
Användning
WooRule Händelser
Triggade händelser i WooCommerce | Beskrivning | Tagg i Rule |
Data som skickas till Rule |
Cart In Progress | Kundvagnen uppdaterad | CartInProgress | Subscriber & Order Data |
Processing | Beställningen är betald och väntar på fullföljande | OrderProcessing | Subscriber & Order Data |
Completed | Beställningen fullbordad och klar | OrderCompleted | Subscriber & Order Data |
Shipped* | En order skickades* | OrderShipped | Subscriber & Order Data |
* Obs! Detta är en anpassad händelseutlösare som inte utlöses om den inte ställs in manuellt av handlaren.
Ytterligare information om beställningshändelser finns i WooCommerce-dokumentationen klicka här.
Medlemsfält som skickas till Rule
Subscriber Fields
Subscriber.FirstName Subscriber.LastName Subscriber.Number Subscriber.Street1 Subscriber.Street2 Subscriber.City Subscriber.Zipcode Subscriber.State Subscriber.Country Subscriber.Company Subscriber.Source (WooRule)
Order Fields
Order.Number Order.Date (datetime) Order.Subtotal Order.Discount Order.Shipping Order.Total Order.Vat Order.Currency Order.PaymentMethod Order.DeliveryMethod Order.Names (multiple) Order.Brands (multiple) Order.Collections (multiple) Order.Tags (multiple) Order.Products (json)
Order Products JSON Field
Orders.Products innehåller en JSON -formaterad array med detaljerna för produkten / produkterna i en beställning:
brand name image price price_vat vat qty subtotal total
Order Billing Fields
Order.BillingFirstname Order.BillingLastname Order.BillingStreet Order.BillingCity Order.BillingZipcode Order.BillingState Order.BillingCountry Order.BillingTele Order.BillingCompany
Produkter tillbaka i lager
I WooCommerce integrationen kan man använda sig av vår standarduppsättning av vårt Back in stock API. För att aktivera funktionen så loggar man in på sin Woocommerce sida och går in på WooRule. Där finns det en checkruta under Product Alert.
Under inställningarna finns möjlighet att sätta egna texter, inställningar när anropen ska skickas och till vilka taggar.
För att Product Alert funktionen ska finnas på ditt WooCommerce inlogg så behöver version 2.8.0 hämta den senaste versionen av integrationen via denna länk
Klarna Checkout
WooRule kommer automatiskt att upptäcka om din butik har plugin-programmet Klarna Checkout installerat. Om Klarna plugin är installerat och aktiverat kommer du att se följande alternativ på WooRule-sidan för inställningar:
När det här alternativet är markerat visas registreringsformuläret för nyhetsbrev på Klarnas kassaformulär, som på bilden nedan:
Fastnade du på något steg? Kontakta oss på support@rule.se så hjälper vi dig gärna vidare!