Integrera Norce med Rule

Om integrationen

Med Norce integrerat till Rule kan du samla in orderhistorik, kund-, produkt- och beteendedata vilket ger dig insikter för segmenterad, personaliserad, automatiserad och datadriven kommunikation.

Användning

Händelser från Norce
Tagg i Rule
Beskrivning Data som skickas till Rule
OrderShipped Beställningen är uppfylld och klar Subscriber & Order Data
Newsletter
Kund har klickat i att de vill ha nyhetsbrev via hemsidan eller kryssat att de vill ha nyhetsbrev i checkout-flödet  -  

Dessa taggar kan användas för att sätta upp alla vanliga e-handelsflöden för marketing automation. 

Datafält som skickas till Rule 

Subscriber Fields

Subscriber.FirstName 
Subscriber.LastName 
Subscriber.SSN 
Subscriber.ContactEmail 
Subscriber.Country 
Subscriber.City 
Subscriber.Zipcode 
Subscriber.Address 
Subscriber.MobilePhone 
Subscriber.IsMember

Order Fields

Order.Id 
Order.Total 
Order.Date
Order.CurrencyCode 
Order.FreightMethodName 
Order.Products 
Order.ArticleNumbers 
Order.Names 
Order.TotalAmountOfProducts 
Order.IndividualProductCount 
Order.CategoryNames

Installation

1. Logga in i din butik i Norce.

2. Klicka sedan på Nyhetshantering i menyn på vänstersida, sedan nyhetsbrev:

3. Nu är du inne på Newsletter - Integration, och här kan ni sedan välja Rule i dropdown-menyn. 

4. Nästa steg är att skapa en API nyckel, det kan du göra genom gröna knappen "Ny API-nyckel" på höger sida: https://app.rule.io/#/settings/developer

5. Klistra in API-nyckeln från din dators urklipp i rutan "API Key"  och klicka på "Spara".

OBS: För att ni skall kunna se era kunders ordrar i Rule så måste ni kontakta Norce som kopplar på detta med hjälp av er API-nyckel.

När du är klar med dina inställningar, gör ett testanrop till Rule för alla dina flöden, då kommer du kunna se i ditt konto i Rule vilken data du får in och till vilken tagg.

Fastnade du på något steg? Kontakta oss på support@rule.se så hjälper vi dig gärna vidare!

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.