Filtrera på orderdata

I Rule kan du skapa filter baserat på orderdata, förutsatt att denna data skickas in till kontot. Med hjälp av en smidig e-handelsintegration fångar Rule upp all orderdata och på så sätt kan man skapa upp filter på exempelvis antalet lagda ordrar som kunden har lagt.

Du kanske vill skapa en automation med en välkomstslinga efter kundens första order. Och en annan slinga, med mer fördjupande information och säljande kommunikation, efter den andra eller tredje ordern. 

För att skapa upp filter baserat på antalet lagda ordrar:

– Klicka på Taggar&filter följt av Nytt filter.

– Namnge filtret, fyll i en kort beskrivning (valfritt) och välj tagg/taggar som filtret ska segmentera från. Exempelvis Order Completed-taggen. Klicka sedan på sparaknappen.

– Här väljer du den basgrupp/huvudgrupp som filter ska utgå ifrån, exempelvis Ordergruppen. Sedan det värde som filtret ska matcha emot. Se exempel nedan:

– Klicka sedan på Spara regler. Filtret kommer nu automatiskt och löpande att synkas.

För ytterligare exempel på filter och för att finna svaret på andra filterrelaterade frågor, klicka här samt här.

Behöver du mer hjälp? Kontakta oss Kontakta oss