Email Marketing vs. Marketing Automation

Vad är skillnaden mellan e-postmarknadsföring och marknadsautomatisering? Och hur vet du om ditt företag är redo för Marketing Automaton strategier?

Vi vet alla hur kraftfull och viktig e-postmarknadsföring är för marknadsföringsverktygslådan, men implementering av marknadsautomatisering kan dramatiskt öka effektiviteten i e-postmarknadsföringsstrategin du redan har på plats.

Jämförelse:

Det finns många skillnader mellan en e-postmarknadsföring och en marknadsautomatiseringsapplikation. 

  • En e-postleverantör ger dig bara funktionaliteten för att skicka massblast och spåra öppna priser, men det är inte skalbarr. 
  • Med marknadsautomatisering har du tillgång till kraftfulla funktioner som flerstegskampanjer, lead scoring och analytics, vilket gör din e-posttaktik mycket mer strategisk. 

Ta en titt på den här funktionsjämförelsen:

Kontakta oss på support@rule.se om du har funderingar kring de digitala möjligheterna Marketing Automation har att erbjuda.

/Team Rule

Behöver du mer hjälp? Kontakta oss Kontakta oss