Hur skapar jag min första Automation?

    För att skapa din första Marketing Automation följ punkterna nedan: 

    • Gå till menyn Automation via navigeringslistan i vänsterkanten.
    • Klicka Ny Automation. 

    • Välj trigger som tagg/filter som ska avgöra när utskicket ska gå ut. Du ställer in tidpunkt för utskicket via kugghjulssymbolen. 
    • Klicka på Lägg till mail eller Lägg till SMS för att addera ett nytt meddelande.
    • Välj sedan aktuell mall som du vill använda för att gå vidare att skapa utskicket. 
Där anger du avsändareadress och e-post, rubrik och utm-kod. (UTM innebär spårning av specifika utskicket i Google Analytics och du hittar mer info här

    - När du skapat utskicket så klicka på Spara utkast för att spara och klicka sen på Automation för att gå tillbaka till att redigera flödet. 
Tillbaka i Automation-menyn ser du din nya kampanj skapad.

    Där kan du ange tidsinställningarna för frekvensen när utskicket ska skickas ut, se kugghjulsikonen. Ikonerna till höger i bild innebär följande: Pennan: Justera utskicket. Diagrammet: Se statistik. Kugghjulet: Inställningar för tidsanpassning. 

    För att aktivera hela flödet eller enskild kampanj, använd JA/NEJ-knappen. 

    För automatiserade order- och leveransbekräftelser bekräfta att all nödvändig medlemsinformation från betalningssystemet blir tillgängligt i Rule via API. Se  Inställningar>Utvecklare alternativt rule.se/apidoc 

    /Team Rule

Behöver du mer hjälp? Kontakta oss Kontakta oss