Taggar & filter
- Med filter utgår man ifrån den data/information du har på dina kunder och medlemmar. Det är vanligtvis kunddata och information om dina kunder som namn, postnummer, adress, ort, kundtyp, intresse m.m. och dessa benämns som medlemsfält.
- Medan en tagg är själva "listan" som du filtrerar ut medlemsinformationen/segmenten ifrån.
- Klicka på "Dashboard"
- Sen på "Taggar och filter"
- Klicka på "Ny tagg"
- Döp din tagg
- Beskriv din tagg
- Klicka spara, efter det har du skapat en tagg.
- Efter det kan du importera medlemmar som ska ligga i den taggen
- Här kan du exportera dina medlemmar
- Radera om du ångrar dig
- Klicka på "Nytt filter"
- Döp ditt "Filter"
- Beskriv vad ditt filter kommer att göra
- Välj vilken/vilka taggar som ska vara inkluderade
- Spara
- Eller skapa ett "Grupperat filter"
- Om du vill ha flera regler i ditt filter kan du välja att byta mellan "Matcha något" eller "Matcha alla", vill du läsa mer vad det innebär, klicka här!
- Välj ett "fält"
- Välj
3 - taggar och filter 2021.mp4 from Rule Communication on Vimeo.
Skillnaden mellan ett filter och en tagg är:
Skapa Taggar
Skapa Filter
Nästa steg är att lägga till en regel i ditt filter, eller flera