Hur ser jag att en kund har fått kampanjen eller ej?

Råder osäkerhet huruvida en kampanj gått fram till en specifik kund/medlem så finns det flera alternativ att använda sig utav. 

  1. Sök efter den specifika medlemmens e-postadress via Medlemmar>Sök-fältet. Vi rekommenderar även att du testar att söka efter olika varianter på adressen, t.ex. växla olika domännamn som hotmail.com eller gmail.com för att se efter om personen angett rätt e-postadress eller finns registrerad med flera adresser. 
  2. När du tittar på en enskild mottagares kundkort så ser man de taggar som personen tillhör. Se då efter att dessa taggar matchar de som var angivna som mottagare i den skickade kampanjen. Du kan även via Kampanjer>Skickade söka efter e-postadresser som i fallet ovan. 
  3. Har du fått träff på din aktuella kund så ser du färgkoder som visar om kunden är aktiv som mottagare (GRÖN) eller om kampanjen studsat (ORANGE) eller om adressen är spärrad (RÖD). Är kunden grönmarkerad så är den aktiv som mottagare dvs mottaglig för utskick som matchar angivna taggar eller filter. Är kunden orangefärgad eller röd så ser man ofta en förklaring till varför kampanjen studsat och spärrats. Vanliga orsaker är full inkorg eller att man brevet har klassats som spam eller att adressen är inaktivLäs mer om studsar här och hur du undviker spam här.

 Bildexempel med förklaring på spärrad kund: 

Bildexempel med förklaringar till studsade utskick: 

Behöver du mer hjälp? Kontakta oss Kontakta oss