Varför behöver medlemmar bekräfta sin registering?

I denna artikel kommer vi att gå igenom varför nya prenumeranter behöver bekräfta sin sign-up, och detta kallas för dubbel opt-in. 


När en kund anmäler sig exempelvis till ett nyhetsbrev så kommer ett utskick automatiskt komma till kundens inkorg innehållande en länk, så att kunden kan bekräfta att adressen är rätt. Detta finns för att undvika automatiserade spamutskick och att ingen tredje part kan registrera en mejladress för utskick utan kunden/medlemmens bekräftelse. 


Den vanligaste orsaken till att kunder/medlemmar markeras med benämningen "Obekräftade" är att mottagaren inte klickat på denna länken för att bekräfta sin adress. Dvs den länk som man skapar under Steg 2 i processen när man skapar sitt egna formulär.


Bild 1: Exempel på menyns utseende under Medlemmar när en kund/medlem har fått benämningen "Obekräftade".




Bild 2: Exempel på ett kundkort som är markerad "Obekräftade" i väntan på bekräftelse.  



Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov

Andra sätt att få hjälp

Anmäl dig till vårt nästa webinar

Gratis

Upptäck hemligheterna bakom tillväxt genom engagerande marknadsföring.

Kontakta oss för att boka en Workshop

Upptäck hur du kan öka digital engagemang och tillväxt genom en personlig genomgång av Rule

Hittade du inte det du sökte?

Ingen fara, kontakta vår support om eventuella frågor!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Jag samtycker till att ta emot Rules nyhetsbrev i enlighet med integritetspolicyn.